Πρόκειται για σεμιναριακού χαρακτήρα μάθημα το οποίο εστιάζει σε θέματα της ανάπτυξης του παιδιού πρώιμης παιδικής ηλικίας με βάση τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα. Παράλληλα, με την υιοθέτηση μιας οικοσυστημικής, πολυπολιτισμικής και κριτικής οπτικής αποσκοπεί στο να βοηθήσει τις φοιτήτριες/τους φοιτητές να εμβαθύνουν και να διευρύνουν τις γνώσεις τους αναφορικά με τη διασύνδεση θεωρίας, έρευνας και εφαρμογών στο πεδίο της αναπτυξιακής ψυχολογίας και σε ποικίλα πλαίσια, ώστε η γνώση των αρχών της ανάπτυξης να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καθοδήγηση της καθημερινής πρακτικής.