Το πεδίο της ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης στον χώρο των βρεφών και νηπίων είναι σχετικά νέο, παρόλο που έχουμε επιτύχει αρκετή πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Η γνώση σε αυτό μας έχει βοηθήσει να γνωρίσουμε τα χαρακτηριστικά των «παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο» για να αναπτύξουν αναπηρίες ή/και ειδικές ανάγκες, να τα ανιχνεύσουμε και να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση (Wolery & Bailey, 2002).

Το μάθημα επιχειρεί να εξοικειώσει τους φοιτητές/φοιτήτριες με την αναπηρία ή/και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την ένταξη των παιδιών, που είτε έχουν ήδη διαγνωσθεί με αυτές είτε έχουν χαρακτηρισθεί ως «παιδιά σε κίνδυνο» να αναπτύξουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ιδιαίτερα, επιχειρείται να γνωρίσουν γενικά χαρακτηριστικά των νευροαναπτυξιακών δυσκολιών και πώς αυτά επηρεάζουν τη συμπεριφορά των παιδιών στην τάξη. Θα έλθουν σε επαφή με τις δεξιότητες παρατήρησης των παιδιών, τη λογική της εκτίμησης και ανίχνευσης δυσκολιών μέσα στην τάξη, τη σημασία της έννοιας «παιδί σε κίνδυνο». Θα γνωρίσουν τρόπους συνεργασίας με τους γονείς των «παιδιών σε κίνδυνο», καθώς και της συνεργασίας με ειδικούς επιστήμονες για την διαμόρφωση ενός πλαισίου κατάλληλης και έγκαιρης παρέμβασης