Το μάθημα αυτό έχει σκοπό να εμβαθύνει στους κύριους τομείς που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρεμβάσεις σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας που παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ., νοητική υστέρηση, αυτισμός, προβλήματα όρασης και ακοής). Ύστερα από μία εισαγωγή στην έννοια της διαφορετικότητας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που διαγνώσκονται συχνά στην βρεφική και νηπιακή ηλικία, οι φοιτητές καλούνται να εξετάσουν πώς μπορούν να αξιολογήσουν τις δυνατότητες αλλά και τις δυσκολίες των παιδιών αυτών και ανάλογα να επιλέξουν την ενδεδειγμένη παιδαγωγική παρέμβαση που είτε θα ακολουθήσουν οι ίδιοι, είτε θα κατευθύνουν άλλους συναδέλφους ή τους γονείς του παιδιού για αναζήτηση πρόσθετης στήριξης έξω από το σχολικό πλαίσιο.