Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές/τριες εξειδικευμένες γνώσεις σε συγκεκριμένα θέματα που αφορούν τις βασικές έννοιες σχεδιασμού και υλοποίησης παρεμβατικών προγραμμάτων στην πρώιμη παιδική  ηλικία μέσα από βιβλιογραφική έρευνα και να τα παρουσιάζουν με τη μορφή επιστημονικής εργασίας για ένα από τα παρακάτω θέματα:

1. Οικογενειακό Μαθησιακό Περιβάλλον

2. Συνεργασία παιδαγωγών και γονέων (Προσχολικού κέντρου & Οικογένειας)

Στηριζόμενο στη Θεωρία της Αλλαγής, το μάθημα παρουσιάζει την ανάγκη σχεδιασμού παρεμβατικών προγραμμάτων και τον ρόλο που παίζουν στην ανάπτυξη και μάθηση των παιδιών. 

Με μια σειρά από παραδείγματα οι φοιτητές θα εκπαιδευτούν στον ερευνητικό σχεδιασμό παρεμβατικών προγραμμάτων παίρνοντας υπόψη τους τις αιτιώδεις σχέσεις μεταξύ παραγόντων, τις υπάρχουσες παραδοχές, το θεωρητικό πλαίσιο, τεκμηριωμένα ερευνητικά δεδομένα και τις ανάγκες των παιδιών. 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

1.Να αξιοποιήσουν τις σχετικές γνώσεις τους από τη φοίτηση και να αναπτύξουν τη συνθετική ικανότητα
2.Να μάθουν να αναζητούν την κατάλληλη επιστημονική πληροφορία από την σχετική ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία
3.Να αποκτήσουν δεξιότητα στη συγγραφή ενός επιστημονικού κειμένου
4.Να αποκτήσουν δεξιότητα στην οργάνωση και προφορική παρουσίαση ενός θέματος σχετικού με παρεμβατικά προγράμματα
5.Να μελετήσουν σε βάθος ένα συγκεκριμένο θέμα σχετικό με παρεμβατικά προγράμματα
6.Να μάθουν να αξιοποιούν τις βιβλιογραφικές πηγές αναπτύσσοντας κριτική σκέψη και επαγγελματική συνείδηση