Στόχοι του μαθήματος
- Διδάσκων: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΤΟΥ
- Διδάσκων: Λίλα Κοσσυβάκη
Το μάθημα αυτό έχει σκοπό να εμβαθύνει στους κύριους τομείς που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρεμβάσεις σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας που παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ., νοητική υστέρηση, αυτισμός, προβλήματα όρασης και ακοής). Ύστερα από μία εισαγωγή στην έννοια της διαφορετικότητας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που διαγνώσκονται συχνά στη βρεφική και νηπιακή ηλικία, οι φοιτητές καλούνται να εξετάσουν πώς μπορούν να αξιολογήσουν τις δυνατότητες αλλά και τις δυσκολίες των παιδιών αυτών και ανάλογα να επιλέξουν την ενδεδειγμένη παιδαγωγική παρέμβαση που είτε θα ακολουθήσουν οι ίδιοι, είτε θα κατευθύνουν άλλους συναδέλφους ή τους γονείς του παιδιού για αναζήτηση πρόσθετης στήριξης έξω από το σχολικό πλαίσιο.
Το μάθημα εξετάζεται εξ ολοκλήρου με γραπτές εξετάσεις.
- Διδάσκων: Λίλα Κοσσυβάκη
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες, θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τις βασικές αρχές, θεωρίες μάθησης και μεθόδους διδασκαλίας που διέπουν την εκμάθηση και διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Επίσης, αναμένεται να σχεδιάζουν γλωσσικά μαθήματα, να αξιοποιούν εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και να αξιολογούν παιδιά προσχολικής ηλικίας όπως επίσης και να αξιολογούν τα διδακτικά υλικά τα οποία έχουν παραχθεί και υιοθετηθεί από την πολιτεία για τη διδασκαλία της ελληνικής σε αλλόγλωσσους. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με το πλαίσιο διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στην ομογένεια.
Upon successful completion
of the course, students will be able to comprehend the fundamental principles,
learning theories, and teaching methods that govern the learning and
instruction of Greek as a second/foreign language. Additionally, they are
expected to design language lessons, utilize educational materials for teaching
Greek as a second/foreign language, and assess preschool-aged children.
Furthermore, they will be capable of evaluating instructional materials
produced and adopted by the government for teaching Greek to non-native
speakers. Lastly, special emphasis will be placed on familiarizing students
with the instructional context of teaching the Greek language within the
diaspora community.
- Διδάσκων: Isaak Papadopoulos
Σημαντικές Μεταβάσεις στην Αγωγή του Παιδιού - Ζησοπούλου Ελένη
- Διδάσκων: ΕΛΕΝΗ ΖΗΣΟΠΟΥΛΟΥ
- Διδάσκων: Ηρακλής Γρηγορόπουλος