Στόχοι του μαθήματος

•Με το μάθημα αυτό επιδιώκεται οι φοιτητές να αποκτήσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες για τη στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
•Να μάθουν πώς να σχεδιάζουν και να δημιουργούν αρχεία για την εισαγωγή δεδομένων και πώς να εισάγουν σε αυτά στοιχεία από ποσοτικές έρευνες
•Να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για να διεξάγουν στατιστικές αναλύσεις με τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού
•Να μάθουν πότε και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν ορισμένες από τις πιο συνηθισμένες στατιστικές δοκιμασίες


Το μάθημα της αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας αποσκοπεί στην εισαγωγή των φοιτητριών/ών στις βασικές έννοιες της ψυχοπαθολογίας της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας και την αναπτυξιακή τους διάσταση, σύμφωνα με τα διαγνωστικά κριτήρια του DSM-5. Κάθε διαταραχή αναλύεται με βάση την κλινική της εικόνα, τα διαγνωστικά κριτήρια καθώς και τις τρέχουσες θεωρίες για την αιτιολογία της και τις θεραπευτικές μεθόδους. Πιο συγκεκριμένα δίνεται έμφαση στην προέλευση και της πορεία της δυσπροσαρμοστικής συμπεριφοράς των παιδιών.   

To μάθημα της πανεπιστημιοποίησης γίνεται την ίδια ώρα με του Ζ' εξαμήνου και εξετάζεται με εργασία.

Το μάθημα αυτό έχει σκοπό να εμβαθύνει στους κύριους τομείς που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρεμβάσεις σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας που παρουσιάζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ., νοητική υστέρηση, αυτισμός, προβλήματα όρασης και ακοής). Ύστερα από μία εισαγωγή στην έννοια της διαφορετικότητας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που διαγνώσκονται συχνά στη βρεφική και νηπιακή ηλικία, οι φοιτητές καλούνται να εξετάσουν πώς μπορούν να αξιολογήσουν τις δυνατότητες αλλά και τις δυσκολίες των παιδιών αυτών και ανάλογα να επιλέξουν την ενδεδειγμένη παιδαγωγική παρέμβαση που είτε θα ακολουθήσουν οι ίδιοι, είτε θα κατευθύνουν άλλους συναδέλφους ή τους γονείς του παιδιού για αναζήτηση πρόσθετης στήριξης έξω από το σχολικό πλαίσιο.


Το μάθημα εξετάζεται εξ ολοκλήρου με γραπτές εξετάσεις.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες, θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τις βασικές αρχές, θεωρίες μάθησης και μεθόδους διδασκαλίας που διέπουν την εκμάθηση και διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Επίσης, αναμένεται να σχεδιάζουν γλωσσικά μαθήματα, να αξιοποιούν εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και να αξιολογούν παιδιά προσχολικής ηλικίας όπως επίσης και να αξιολογούν τα διδακτικά υλικά τα οποία έχουν παραχθεί και υιοθετηθεί από την πολιτεία για τη διδασκαλία της ελληνικής σε αλλόγλωσσους. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με το πλαίσιο διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στην ομογένεια.

Upon successful completion of the course, students will be able to comprehend the fundamental principles, learning theories, and teaching methods that govern the learning and instruction of Greek as a second/foreign language. Additionally, they are expected to design language lessons, utilize educational materials for teaching Greek as a second/foreign language, and assess preschool-aged children. Furthermore, they will be capable of evaluating instructional materials produced and adopted by the government for teaching Greek to non-native speakers. Lastly, special emphasis will be placed on familiarizing students with the instructional context of teaching the Greek language within the diaspora community.



Σημαντικές Μεταβάσεις στην Αγωγή του Παιδιού - Ζησοπούλου Ελένη